PRESSMEDDELANDE
Göteborgs-Posten ny mediepartner till Way out West
2018-06-07
Den Lugerarrangerade göteborgsfestivalen Way out West väljer i år Göteborgs-Posten som mediepartner. I en gemensam satsning kombineras Göteborgs-Postens unika ställning som västkustens största mediehus med Way out Wests decennielånga festivalverksamhet i Slottsskogen.
– Göteborgs-Posten är den naturliga mediepartnern för Way out West, som idag är en av de största nöjesarenorna i landet. Vi är särskilt glada att vi har lyckats skapa en samarbetsform där det lokala står i fokus, säger Josefin Meyer, marknadschef på Göteborgs-Posten.
Under den andra helgen i augusti kommer Slottsskogen i Göteborg att fyllas av internationella storakter och en publik som till största delen kommer från västkusten. Göteborgs-Posten kommer att märkas av väl för festivaldeltagarna, bland annat genom en fysisk närvaro på plats på festivalområdet och genom Göteborgs-Postens helhetsbevakning.
– Vi ser oss som en västkustfestival, som har skapat en sådan produkt att besökarna kommer till Göteborg från hela norra Europa. Att Göteborgs-Posten kan västkusten bättre än någon annan tidning är självklart något som vi uppskattar särskilt högt, säger Peter Björklund, Marketing Partnership Manager på Luger.
Detaljerna i samarbetet kommer att utvecklas under sommaren, men klart är att västkustens största festival och västkustens största tidning bägge ser en styrka i partnerskapet.
– Det här handlar om att skapa ett mervärde för bägge parter, säger Josefin Meyer. I slutändan är det såklart festivalbesökarna och tidningsläsarna som vi tror uppskattar våra nya samarbetsformer.
För mer information, kontakta
