PRESSMEDDELANDE

Trots coronakrisen satsar Stampen Media på tillväxt och nyanställer

Stampen Media fortsätter att växa kraftigt och har nu elva prenumererade titlar. Under coronakrisen har alla redaktioner märkt en stigande efterfrågan på lokal journalistik.

För att möta denna efterfrågan förstärker Stampen Media prenumerationsaffären med att rekrytera tre Affärsansvariga Privatmarknad med särskilt fokus på verksamheten utanför Göteborg. De affärsanvariga kommer att få ansvar för att driva försäljning och lojaliserande åtgärder. Målet är att skapa en kraftig tillväxt i prenumeranter för samtliga titlar.

– Resursförstärkningen på våra titlar utanför Göteborg är naturligtvis mycket välkommet. Det är fantastiskt att Stampen Media fortsätter satsa på läsaraffären trots det tuffa läget i samhället. Lokal journalistik är viktigare än någonsin just nu, säger Pontus Roos, Mediehuschef Norr.

Rekryteringsannonsen

Stampen Medias största mediehus, Göteborgs-Posten har i år skapat en betydande tillväxt i antal prenumeranter. Nu är målet att övriga titlar ska följa efter.

-Det känns väldigt roligt att vi attraherar fler läsare och prenumeranter än på länge. Att vi nu stärker upp vår privatmarknad ger oss möjligheter att utveckla prenumerationsaffären ytterligare. Det är en viktig förutsättning för att vi blir den främsta nyhetsdestinationen i Västsverige, säger Gunilla Bakkenes Marknadsdirektör Stampen Media och fortsätter:

-När varsel och permitteringar präglar arbetsmarknaden går vi mot strömmen och satsar på att nyanställa.

För mer information, kontakta

Gunilla Bakkenes, Marknadsdirektör Stampen Media, telefon 0702-129215