PRESSMEDDELANDE

Stampen Media flyttar fram positionerna lokalt

Stampen Media stärker nu sitt fokus på lokaltitlarna genom att tillsätta lokala ledningsgrupper och affärsansvariga på respektive marknad. De kommer i sin tur att stöttas av en central ledningsgrupp i Stampen Media. Förändringarna i organisationen är en följd av Stampens lokala och regionala fokus på Västkusten och börjar formellt gälla den 1 juni.

– För att kunna öka tempot och agera med full kraft både redaktionellt och kommersiellt på varje marknad krävs ett större lokalt mandat. Därför stärker vi nu upp med nya ledningsgrupper och resultatansvariga lokalt, vilket ska ses som ett naturligt steg i vårt fokus på den lokala marknaden, säger Johan Hansson, vd Stampen Media.

Viveka Hedbjörk, idag chefredaktör för Hallandsposten och Hallands Nyheter, kliver nu upp och intar rollen som publisher med övergripande resultatansvar för de båda tidningarna.

– Det är en stor fördel för oss att kunna ta fler lokala beslut när det kommer till innehåll och försäljning eftersom vi då kan bli både snabbare och mer lyhörda för att möta marknadens behov och möjligheter. Samtidigt ingår vi i ett större sammanhang vilket gör att vi kan hitta gemensamma synergier med övriga titlar i koncernen, säger Viveka Hedbjörk, tillträdande publisher för Hallandsposten och Hallands Nyheter.

Resultatansvariga för övriga titlar i den nya organisationen är Johan Hansson för Göteborgs-Posten, Mikael Berglund för Bohusläningen och Strömstads Tidning samt Lennart Larsson för TTELA. Några andra exempel på namnförändringar i den nya organisationen är Ingalill Sundhage som kommer tillbaka till Stampen Media som tillförordnad chefredaktör på Bohusläningen och Strömstads Tidning.

För mer information kontakta:

Anna Wiking, presskontakt Stampen
031-62 43 70, anna.wiking@stampen.com