Nyhetsrum

Stampen Media fortsätter storsatsning: Söker marknadschef för B2B

Stampen Media har på senare år varit ett av landets mest offensiva mediehus. Flera nyhetstitlar på västkusten har köpts upp, redaktionerna har vuxit och journalistiken har belönats med tunga priser. Nu satsas det ytterligare på marknads- och försäljningssidan.

För att stärka marknads- och försäljningsorganisationen söker nu Stampen Media en marknadschef för B2B-affären. Här hoppas försäljningsdirektörerna Anna Larsson och Henrik Carlsson få till en riktig prestigevärvning.

– Vi ska bygga Stampen Medias varumärke ännu starkare och då behöver vi någon med mycket erfarenhet, någon som har en strategisk höjd men som också kan göra mycket av grovjobbet på egen hand. Rollen innebär ett stort ansvar, både för resultat och leverans, förklarar Anna Larsson.

”En doer helt enkelt”

Marknadssidan för B2B har enligt de båda försäljningsdirektörerna stor potential då Stampen Medias 15 olika varumärken tidigare jobbat på varsin kammare. Nu ska de i stället samordnas och det tror Anna Larsson kommer skapa synergieffekter och ett bättre fokus.

– Vår blivande marknadschef kommer ha huvudansvaret för vad vi ska lyfta. Vi ser framför oss att den här personen har 70 procent av årshjulet planerat samtidigt som hen på egen hand ska kunna sätta ihop ett brådskande nyhetsbrev för ”i morgon”. En självgående doer helt enkelt, säger Anna.

– Vi vill ju fortsätta hjälpa företag att lyckas med deras affär genom att vara den bästa mediepartnern. Samtidigt hjälper vi till att stärka fri och oberoende journalistik. Både jag och Anna vill gärna omge oss av folk som har den ambitionen, som känner att de är en del av ett större syfte. Stampen Media är viktigt för väldigt många människor i Västsverige, säger Henrik Carlsson.

Känner mycket energi

Stampen Media noterade för 2021 ett av företagets bästa resultat på väldigt länge.

– Vi ser en marknad som blir starkare både lokalt och nationellt så det är väldigt roligt att vara på jobbet nu för tiden. Vi har under de senaste två åren tagit stora kliv till att bli en allt mer modern organisation, främst genom våra tech-satsningar och i segmentet för insikt och analys, säger Henrik Carlsson och fortsätter:

– Arbetet med att utveckla vår inhousebyrå och produktutvecklingen som vi jobbar med nu skapar också massa kraft och med det höga förväntningar både internt och externt. Det känns som att vi är i startblocken inför något ännu större och det ger oss en massa energi.

Ni söker en marknadschef för B2B som kommer att få hela Västsverige som arbetsplats, hur är det att ha det?

– Framför allt är det otroligt spännande att jobba med så många olika varumärken och marknader. Vi kan jobba superlokalt och göra väldigt stor skillnad med riktade insatser. Men vi har också kraften att kunna förflytta berg med de synergieffekter vi kan skapa tillsammans när vi både lär oss av och lyfter varandra, säger Anna Larsson.

– Sen att vi har Sveriges absolut bästa utsikt på flera av kontoren gör ju att hemmakontoret i köket känns ganska nedprioriterat.

För mer information kontakta:
Anna Larsson, Försäljningsdirektör lokala mediehus
anna.larsson@stampen.com
076-6327440