PRESSMEDDELANDE
Stampen Media satsar med tre strategiska rekryteringar
Stampen Media inleder det nya året med tre strategiska rekryteringar som ska stärka affären framåt. Louise Jacobson, med erfarenhet från e-handeln rekryteras till den nyinrättade tjänsten Digital Growth Manager. Från Schibsted hämtas Erik Hällås som blir Produktchef för digitala prenumerationer. GP får en Administrativ försäljningschef i Jenny Söderqvist som idag är Head of Inventory på Bauer Media.
– Dessa rekryteringar är en del av vår fortsatta satsning framåt för att stärka vår annons- och prenumerationsaffär genom lokal kvalitetsjournalistik med fokus på västkusten. Jag ser fram emot att välkomna Erik, Jenny och Louise som tillsammans har en bra blandning av kompetens kring konsumentförsäljning, digital kommunikation och produktutveckling, intäktsanalys och försäljningsadministration, säger Johan Hansson, vd Stampen Media.
Louise Jacobson tillträder den nyinrättade rollen som Digital Growth Manager och blir ansvarig för digital bearbetning, automatisering och tillväxt i B2C-affären. Louise är idag marknadschef på Röhnisch och har tidigare jobbat som Online Marketing Manager och Online Creative Manager på bland annat Ellos. Hon börjar sin nya tjänst i mars.
Erik Hällås har under 2017 jobbat som konsult för Stampen och intar nu rollen som Produktchef för digitala prenumerationer på Stampen Media när företaget ställer om affärsmodellen mot ett starkare fokus på läsarintäkter. Erik har tidigare jobbat på Schibsted i ledande befattningar inom digital produktutveckling och nya affärer. Han påbörjade sin nya tjänst den 1 januari i år.
Jenny Söderqvist rekryteras till rollen som Administrativ försäljningschef på GP. Jenny, som idag är Head of Inventory på Bauer Media, lämnar därmed radion efter många år för att tillträda den nyinrättade tjänsten i Göteborg. Jenny kommer ingå i GP:s säljledning och kommer att leda och utforma GP:s prisstrategier och ansvara för införandet av tidningens nya CRM-system. Hon börjar sin nya tjänst i mars.
För mer information kontakta:
Anna Wiking, presskontakt Stampen
031-62 43 70, anna.wiking@stampen.com