PRESSMEDDELANDE
Stampen når digital drömgräns med nya prenumerationssiffror
2018-12-07
Stampen Media, med sex dagstidningstitlar längs västkusten, har idag tecknat koncernens
50 000:e digitala prenumeration. En milstolpe som både innebär ett nytt rekord för tidningskoncernen och markerar en digital tillväxt på 100 procent under 2018.
– Det är otroligt roligt att vi har nått vårt mål för 2018 på 50 000 digitala prenumeranter på Stampen Media. Det visar att vår satsning på kvalitetsjournalistik och innehåll med fokus på det lokala ger resultat och är uppskattat bland våra läsare på västkusten, säger Johan Hansson, VD för Stampen Media.
De nya siffrorna bekräftar Stampen Medias uppåtgående trend med växande upplaga likväl som upplageintäkter jämfört med föregående år.
– Vi ser med tillförsikt fram emot 2019 med våra fortsatta satsningar på innehåll som bland annat visar sig genom de 15 nya tjänster vi nu rekryterar till GP:s redaktion, fortsätter Johan Hansson. Nu har vi en mycket bra grund att bygga vidare på digitalt samtidigt som vi har en fortsatt stabil prenumerationsbas i print.
Den digitala omställning som Stampen har genomfört under det senaste året har möjliggjorts av ett nära samarbete mellan alla tidningstitlar och avdelningar, något Johan Hansson poängterar. Totalt har antalet digitala prenumeranter fördubblats under 2018, en siffra som beräknas växa kraftigt även under kommande år.
– Jag vill tacka alla kollegor på våra redaktioner, på marknad, utveckling och mediaservices som har gjort detta möjligt, avslutar Johan Hansson.
För mer information, kontakta Daniel Olsson
0763-094 688